13/5/2022
Kuchyňské drama o budoucnosti světa









13/5/2022
Čti dál:
Repríza Dejvic a Divadlo Na zábradlí poprvé - Divadelní flora den sedmý
Po úspěšné pondělní inscenaci Vražda krále Gonzaka jsem fotografoval i reprízu. Tentokrát z jiného úhlu, ze zákulisí. Vrcholem večera však bylo moje milované Zábradlí a adaptace Bergmanových Person. Autorskou inscenaci Jana Mikuláška provázely peripetie od začátku a musela být stažena z repertoáru záhy po uvedení, kvůli nedořešeným autorským právům. Divadlo Na zábradlí je získalo necelý týden před uvedením na Divadelní Floře. Festivalové diváky čekaly reprízy ještě ve středu a ve čtvrtek.
Už na plné obrátky - Divadelní flora den druhý
V hlavě stále rezonuje včerejší výborné drážďanské divadlo a jejich inscenace 9 dní vzhůru. Flora má letos dnů 12 a všechno probíhá zrychleně. Spí se méně, ale dá se to zvládnout docela dobře. Tělo si na divadelní režim rychle zvykne. V šapitó dopoledne doznívala ještě debata z minulého dne. Diskutovalo se o drážďanské činohře a taky o směřování Flory. Odpoledne první taneční představení nahoře v Konviktu, pak přesun na balkánskou komedii a jugoslávské vzpomínky do Divadla Hudby.
Po prázdninách zpátky v divadle: Zdravý nemocný
Začala nová divadelní sezóna. Jako první titul jsem v Divadle Petra Bezruče fotil Moliéra a inscenaci Zdravý nemocný v režii Vladimíra Morávka. Moje první setkání s Vladimírem bylo v květnu 2009 v Olomouci na Divadelní Floře se svéráznou scénickou montáží textů Václava Havla s názvem Cirkus Havel aneb My všichni jsme Láďa. Dodnes vzpomínám na arénu vystavěnou v Moravském divadle, když jsem vyjevený a vytřepaný mačkal spoušť kdesi ze druhé řady. Všechno bylo nové, neotřelé. Tehdy jsem s divadelní fotografií začínal.
Paula Spencer jako žena, která narážela do dveří
Do Moravského divadla se vrátil soubor Berliner Ensemble spolu s režisérem Oliverem Reesem, který si už jednou podmanil olomoucké publikum inscenací Plechový bubínek, uvedenou na závěr 23. Divadelní flory. Letos dramaturgové festivalu vsadili opět na monodrama. Drsnou výpověď Pauly Spencer o domácím násilí, alkoholu a chudobě představila jedna z nejvýraznějších hereček své generace, famózní Bettina Hoppe.