27/5/2019
Víkend plný německy mluvícího divadla - Divadelní Flora den desátý, jedenáctý a dvanáctý.
Třiadvacátá Divadelní Flora dospěla do svého finále. Vrcholem druhého festivalového víkendu byla bezesporu adaptace německého nositele Nobelovy ceny Güntera Grasse – Plechový bubínek. Ve specifické verzi s jedním hercem a obrovskou židlí a v režijním provedení Olivera Reeseho, šéfa jedné z nejrespektovanějších evropských divadelních scén – Berliner Ensemble. Výborný Nico Holonics jako Oskar Matzerath během dvou hodin neslezl z pódia.
Jeho přirozené, čisté herectví kontrastovalo k příšerné sobotní inscenaci Nebezpečné známosti, kterou předvedla v pátek činohra domácího Moravského divadla.
Německy mluvícího divadla však bylo o víkendu více. Na páteční večer si přichystala hvězda předloňské Flory Franz Pätzold expresivní performanci speciálně ušitou pro Olomoucké publikum s výmluvným názvem Schreie und Flüstern / Šepoty a výkřiky. Místy až šokující živý přenos promítaný na obří plátno spolu s emotivním přednesem odkazujícím na minulost plnou politických převratů a krizí ve mě zanechalo hlubokou stopu. Oproti tomu sobotní světová premiéra inscenace Donald Trump: The Art Of The Deal režiséra Manfreda Riedela působila trochu vlažně.