24/11/2021
Vše mé je tvé. Tísnivá atmosféra padesátých let v podání Divadelního spolku JEDL









24/11/2021
Čti dál:
Kouř Tomáše Vorla a Lumíra Tučka a zrození jednoho fenoménu
Není mnoho filmů, které by mě ovlivnily, ale vzpomínám na jeden zásadní. Už nevím, kdo z osvícených pedagogů to vymyslel. Možná naše dějepisářka paní Lautnerová, kdo ví. Tehdy v kině Petra Bezruče se něco zlomilo. Kamenný most Tomáše Vorla na mě tehdy zapůsobilo jako zjevení. Otevřel mi cestu k celé Pražské pětce a k Vorlově celovečerní prvotině Kouř. A já věděl, že to s mojí nalajnovanou informatickou kariérou nebude tak žhavé.
Dvojice zvukových experimentátorů Erol Sarp a Lukas Vogel zaplnili snovými vibracemi Jazz Tibet Club až po strop
Soft Spot. Co se skrývá za maskou
Definice lidského bytí prostřednictvím pohybových konvencí, gest nebo výrazů ve tváři. Co se stane, dojde-li k jejich rozkladu? To vše zkoumá experimentální představení ikony maďarské taneční scény, choreografky Adrienn Hód, a slovenských tanečnic Soni Ferienčíkové a Martiny Hajdyly v inscenaci Soft Spot.
Bezruký Frantík a Divadlo pod Palmovkou
Bezruký Frantík opravdu žil a ne jen v hospodském monologu opilého důchodce Valeriána z prvního dílu Básníků. Inscenaci dali dohromady Tomáš Dianiška a Igor Orozovič. Měl jsem možnost fotit Dianiškovy Transky Body Vteřiny – příběh československé atletky Zdeny Koubkové, která v březnu 1936 podstoupila změnu pohlaví. A tak jsem se těšil na další zajímavý osud…