5/12/2021
Obraz česko-slovenského buranství v povedené komedii Zámek na Loiře






5/12/2021
Čti dál:
Téma manipulace zahájilo taneční sekci letošní Divadelní flory
Sabina Bočková a Johana Pocková otevřely tolik aktuální téma politického populismu a manipulace v inscenaci Jáma lvová. Letošní Divadelní flora tak po zrušených sobotních Medúzách představila první kus v taneční sekci. Dvojice protagonistek v nažehlených kostýmech se v expresivním představení vrhá do neustále se rozšiřující propasti současných mezilidských vztahů.
Lekce z Teorie dospělosti u Bezručů
Slavné dílo předního severského dramatika Henrika Ibsena Heda Gablerová se představuje v ostravském Divadle Petra Bezruče v autorské parafrázi česko-chilské autorky Anny Saavedry s názvem Teorie dospělosti. Společenské drama, které bylo napsáno koncem 19. století, autoři přiblížili současné generaci třicátníků. Hlavní postavou hry je Heda, která tráví nudné dny v betonové vile. Navíc se objevuje až příliš mnoho přízraků z minulosti, včetně osudové lásky. Krásná, smutná, trochu zklamaná i cynická Heda v podání skvělé Magdalény Tkačíkové.
Po prázdninách zpátky v divadle: Zdravý nemocný
Začala nová divadelní sezóna. Jako první titul jsem v Divadle Petra Bezruče fotil Moliéra a inscenaci Zdravý nemocný v režii Vladimíra Morávka. Moje první setkání s Vladimírem bylo v květnu 2009 v Olomouci na Divadelní Floře se svéráznou scénickou montáží textů Václava Havla s názvem Cirkus Havel aneb My všichni jsme Láďa. Dodnes vzpomínám na arénu vystavěnou v Moravském divadle, když jsem vyjevený a vytřepaný mačkal spoušť kdesi ze druhé řady. Všechno bylo nové, neotřelé. Tehdy jsem s divadelní fotografií začínal.
Sebeobviňování a Zdeněk Adamec. Dvojnásobná porce Handkeho v režii Dušana D. Pařízka